Cosway,​ ​sebuah​ ​syarikat​ ​pemasaran​ ​rangkaian tempatan​ ​terkenal​ ​yang​ ​dipercayai​ ​selama​ ​38​ ​tahun,​ ​melancarkan​ ​“Experience​ ​Centre” pertamanya​ ​di​ ​Berjaya​ ​Times​ ​Square,​ ​sebagai​ ​sebahagian​ ​daripada​ ​strategi​ ​pembinaan​ ​dan penjenamaan​ ​semula​ ​model​ ​perniagaannya​ ​yang​ ​bertujuan​ ​untuk​ ​memberikan​ ​pelanggan​ ​satu pengalaman​ ​membeli-belah​ ​yang​ ​baharu.  

Pusat​ ​ini​ ​dirasmikan​ ​oleh​ ​YB​ ​Dato’​ ​Henry​ ​Sum​ ​Agong,​ ​Timbalan​ ​Menteri​ ​Perdagangan​ ​Dalam Negeri​ ​,​ ​Koperasi​ ​dan​ ​Kepenggunaan dan​ ​Tan​ ​Sri​ ​Dato’​ ​Seri​ ​Vincent​ ​Tan,​ ​pengasas​ ​Kumpulan Berjaya,​ ​di​ ​hadapan​ ​400​ ​peneraju​ ​perniagaan​ ​Cosway​ ​antarabangsa​ ​dan​ ​tempatan,​ ​individu berpengaruh​ ​di​ ​media​ ​sosial​ ​(“influencers”)​ ​dan​ ​tetamu​ ​dalam​ ​pelancaran​ ​yang​ ​gemilang​ ​ini.

 “Cosway​ ​Experience​ ​Centre”​ ​merupakan​ ​suatu​ ​pusat​ ​berbentuk​ ​revolusioner​ ​yang​ ​berbeza daripada​ ​kedai​ ​runcit​ ​yang​ ​biasa.​ ​Ia​ ​mempamerkan​ ​rangkaian​ ​produk-produk​ ​Kesihatan​ ​& Kesejahteraan,​ ​Penjagaan​ ​Rumah​ ​&​ ​Hidup,​ ​Kecantikan,​ ​Makanan​ ​&​ ​Minuman​ ​Cosway​ ​yang​ ​luas menerusi​ ​lapan​ ​zon​ ​pengalaman​ ​yang​ ​bertemakan​ ​gaya​ ​hidup.   Zon-zon​ ​yang​ ​luas​ ​ini​ ​dilengkapi​ ​dengan​ ​panduan​ ​interaktif,​ ​unit-unit​ ​demonstrasi​ ​dan mesin-mesin​ ​dianogsis​ ​berketepatan​ ​tinggi​ ​dan​ ​memberikan​ ​maklumat​ ​berasaskan​ ​fungsi manfaat​ ​holistik​ ​dan​ ​kesihatan​ ​produk-produk​ ​Cosway​ ​kepada​ ​bakal​ ​pelanggan.  

Pusat​ ​ini​ ​juga​ ​akan​ ​berfungsi​ ​sebagai​ ​pusat​ ​kutipan​ ​untuk​ ​pembelian​ ​online. Dalam​ ​ucapannya,​ ​Vincent​ ​Tan​ ​berkata,​ ​“Sejak​ ​tahun​ ​2016,​ ​Cosway​ ​telah​ ​bermula​ ​untuk menjenama​ ​semula,​ ​membina​ ​semula​ ​dan​ ​mencipta​ ​semula​ ​model​ ​perniagaannya​ ​untuk menarik​ ​pengguna​ ​baharu​ ​generasi​ ​yang​ ​lebih​ ​muda.​ ​Pelancaran​ ​“Cosway​ ​Experience​ ​Centre” hari​ ​ini​ ​menandakan​ ​langkah​ ​pertama​ ​dalam​ ​pembaikan​ ​offline​ ​Cosway​ ​untuk​ ​melengkapkan kehadiran​ ​online​ ​kami.​ ​Sesungguhnya​ ​kami​ ​berhasrat​ ​untuk​ ​memperkasakan​ ​pengguna​ ​online dan​ ​offline​ ​kami.”   Tan​ ​juga​ ​berkata​ ​pencapaian​ ​untuk​ ​tahun​ ​2016​ ​sangat​ ​menggalakkan​ ​di​ ​mana​ ​jumlah​ ​ahli-ahli yang​ ​menerima​ ​bonus​ ​telah​ ​meningkat​ ​sebanyak​ ​136%​ ​berbanding​ ​tahun​ ​2015.​ ​Trend​ ​ini berterusan​ ​ke​ ​tahun​ ​2017​ ​dan​ ​jumlah​ ​ahli​ ​yang​ ​menerima​ ​bonus​ ​sehingga​ ​separuh​ ​pertama tahun​ ​2017​ ​telah​ ​melebihi​ ​jumlah​ ​ahli​ ​yang​ ​memperoleh​ ​bonus​ ​untuk​ ​keseluruhan​ ​tahun​ ​2016.  

Dalam​ ​ucapannya,​ ​YB​ ​Dato’​ ​Henry​ ​Sum​ ​Agong,​ ​Timbalan​ ​Menteri​ ​Perdagangan​ ​Dalam​ ​Negeri, Koperasi​ ​dan​ ​Kepenggunaan​ ​mengucapkan​ ​tahniah​ ​kepada​ ​Cosway​ ​atas​ ​usaha-usaha berterusannya​ ​untuk​ ​mempertingkatkan​ ​model​ ​perniagaannya​ ​dengan​ ​melancarkan​ ​pusat​ ​yang akan​ ​memberikan​ ​bukan​ ​sahaja​ ​maklumat​ ​tetapi​ ​juga​ ​pengalaman​ ​penting​ ​buat​ ​pengguna untuk​ ​membolehkan​ ​mereka​ ​membuat​ ​pilihan​ ​yang​ ​tepat.   

Para​ ​pelanggan​ ​kini​ ​boleh​ ​mengunjungi​ ​“Cosway​ ​Experience​ ​Centre”​ ​ ​untuk​ ​mendaftar​ ​dan​ ​menerima​ ​penilaian​ ​kesihatan​ ​serta perundingan​ ​kecantikan​ ​secara​ ​percuma​ ​bermula​ ​dari​ ​18hb​ ​hingga​ ​30hb​ ​September.​ ​“Cosway Experience​ ​Centre”​ ​dibuka​ ​dari​ ​pukul​ ​10​ ​pagi​ ​sehingga​ ​10​ ​malam​ ​setiap​ ​hari​ ​di​ ​Lower​ ​Ground Floor,​ ​Berjaya​ ​Times​ ​Square,​ ​No.​ ​1,​ ​Jalan​ ​Imbi,​ ​Kuala​ ​Lumpur.