Jahanam la tempat tu. Tak sampai berapa lama pun lagi, dah habis tempat tu dikerjakan oleh orang-orang yang tak ada sivik dalam menikmati keindahan alam ciptaan tuhan.

Kuasa viral. Ya, memang tempat tu viral dan page ini juga antara page yang bertanggungjawab memviralkan tempat tu di media social.

Tapi tujuan kami memviralkan tempat-tempat sedemikian adalah untuk berkongsi kepada semua tentang keindahan, kecantikan yang ada di negara kita dan apabila dikongsikan kepada semua, dah tentu kami mengharapkan agar tempat tu turut dijaga dengan baik bersama-sama.

IKLAN

Keindahan dan kecantikannya dipelihara, kebersihan dijaga bersama-sama. Bukan dihancurkan sebegini. Kalau berterusan begini perangai rakyat Malaysia, sampai bila?

Ya, mungkin ada yang akan kata tempat tu bermusim. Hari ni barai, esok dia akan jadi elok balik. Dah alang-alang ada peluang sekali ni, gasak la nak tangkap gambar macam mana pun.

IKLAN

Bukan itu persoalannya tuan-tuan dan puan-puan. Kalau itulah mentaliti kita, sampai kiamat pun tak kan ada tempat yang cantik, wujud dalam negara kita. Selagi mana kita tahu nak syok diri sendiri je dengan keindahan dan kecantikkan alam yang ada, tapi tak ada kesedaran nak menjaga sehabis baik. Habis orang lain nak tengok gambar cantik korang saja ke?

IKLAN

p/s: sampai motor pun duduk atas tu apa cerita?