Malaysia Airlines menawarkan diskaun sehingga 40 peratus bagi tambang Kelas Perniagaan untuk destinasi domestik dan antarabangsa.
Promosi istimewa ini bermula dari sekarang dan berakhir pada 2 Mac, membabitkan perjalanan serta merta sehingga 31 Jan 2021, katanya dalam satu kenyataan hari ini.
**media[154463]**
Ads
Ads
Ads
Kelas perniagaan Malaysia Airlines menawarkan kaunter daftar masuk yang eksklusif, keutamaan dalam bagasi termasuk akses kepada Golden Lounge, antara lain.
Untuk destinasi domestik, syarikat penerbangan itu menawarkan tambang sehala semua dalam satu bermula daripada RM299, penerbangan ke Singapura daripada RM499, Phuket hanya RM549, Bangkok sebanyak RM599 dan Surabaya berjumlah RM659.
Sementara itu, promosi ini juga termasuk penerbangan ke destinasi antarabangsa seperti Beijing, dengan tambang bermula daripada RM2,799, Delhi daripada RM3,199, Seoul hanya RM3,399, Auckland daripada RM10,299 dan London sebanyak RM12,999.
Pelanggan juga boleh mengambil kesempatan daripada diskaun tambahan sebanyak lima peratus apabila mereka membeli tiket dengan menggunakan kad Maybank melalui penggunaan kod promo BIZ4MAYBANK.
Mereka juga boleh memilih 'Fly Now' Malaysia Airlines, pelan bayar kemudian dengan kad kredit Maybank dan Public Bank, yang membolehkan pelanggan untuk membayar tambang secara ansuran dengan kaedah sifar dalam tempoh enam atau 12 bulan.
Bulan Mac ini, Sunway Malls (Rangkaian Pusat Beli-Belah Sunway) menawarkan ganjaran kepada para pembeli-belah atas kesetiaan dan sokongan mereka melalui kempen Ultimate Spin & Win, dengan baucar serta hadiah bernilai lebih daripada RM1 juta untuk dimenangi.
Hampir setahun sudah berlalu sejak negara kita dan seluruh dunia dilanda dengan dugaan yang amat besar akibat penularan wabak semasa, dan Sunway Malls berhasrat untuk menunjukkan penghargaannya kepada mereka yang terus menjadikan rangkaian pusat beli-belah ini sebagai destinasi gaya hidup pilihan masing-masing.
HC Chan, Ketua Pegawai Eksekutif Sunway Malls & Theme Parks berkongsi, “Kami di Sunway Malls bersedia untuk memberi khidmat kepada komuniti di sekeliling kita, lebih-lebih lagi pada masa yang mencabar ini.
Selain menyediakan ruang yang selamat untuk para pengguna membeli-belah, pusat beli-belah kami juga mewujudkan sinar dalam kekelaman situasi semasa. Kami ingin menganjurkan kempen ini sebagai tanda penghargaan kepada para pembeli-belah atas sokongan tidak berbelah bahagi yang ditunjukkan oleh mereka, serta sebagai simbol solidariti bersama para peruncit kami yang sedang melalui liku cabaran yang besar.”
Sunway Velocity
Mulai hari ini hingga 4 April, kesemua pusat beli-belah (kecuali Sunway Giza yang akan memulakan kempennya pada 19 Mac, dan Sunway Citrine Hub pada 20-21 Mac) akan menyaksikan setiap pembeli-belah membawa pulang hadiah atau baucar apabila mereka mengambil bahagian dalam Ultimate Spin & Win.
Membeli-belah hanya perlu membelanjakan jumlah minimum RM250 (RM150 bagi Sunway Giza) dalam dua resit, yang akan melayakkan mereka untuk memutar roda ganjaran di pusat beli-belah tersebut.
Roda berkenaan akan menentukan ganjaran yang bakal dimenangi oleh para peserta, yang terdiri daripada baucar beli-belah dan produk-produk yang ditaja oleh para penyewa yang mengambil bahagian dalam kempen ini seperti Brooks, L’Occitane, Oris, Origins, Samsonite, Yves Saint Laurent, Sulwhasoo, Tomei, Under Armour, Unilever, Watson’s, City Chain, Aveda, Li-Ning, Ogawa, Sony Centre, Braun Büffel, Oppo, Nescafe Dolce Gusto, Realme dan lain-lain.
Bukan itu sahaja, pembeli-belah yang mengambil bahagian dalam peraduan Spin & Win ini juga akan menyertai Cabutan Bertuah secara automatik yang menyajikan pelbagai hadiah menarik daripada pusat-pusat beli-belah tersebut seperti TV, telefon pintar, Playstation 5, jam tangan pintar, kerusi urut, fon kepala, produk kecantikan, katil Agro-Air Comfort oleh Napure (bersaiz queen), dan set LEGO.
Sunway Big Box
Dengan pemansuhan PKP yang terkini, lebih banyak sektor perniagaan diberi kebenaran untuk membuka dan menawarkan produk serta perkhidmatan mereka kepada masyarakat umum.
Di kesemua pusat beli-belah Sunway, para peniaga yang menawarkan hiburan, perkhidmatan kecantikan dan pusat mengurut kini telah membuka operasinya, maka pembeli-belah boleh mengunjungi pusat beli-belah berkenaan untuk menikmati tawaran pembukaan semula yang eksklusif oleh jenama-jenama kegemaran mereka.
Sunway Carnival Mall
Sunway Malls akan meneruskan pengamalan standard operasi yang ketat bagi memastikan ketujuh-tujuh pusat beli-belahnya selamat untuk dikunjungi oleh pembeli-belah. Semua titik sentuh dan ruang tumpuan akan disanitasi secara berkala, di samping memastikan usaha penjarakan fizikal dipelihara. Ini dilakukan agar pembeli-belah dapat berlapang dada ketika mereka menikmati pengalaman yang dibekalkan oleh Sunway Malls.
Setiap kali melintasi Gua Tempurung dalam perjalanan ke Utara, sentiasa terfikir apa keistimewaan gua ini hingga jadi bualan pengembara.
Kenapa Gunung Tempurung ini begitu viral di kalangan pendaki atau mereka yang gemarkan aktiviti percutian lasak dan lebih adventure ini.
Perkongsian dari Minah Travel di Grup Backpackers Buddies Malaysia memberitahu rahsia di sebaliknya apa yang ada dalam Gunung Tempurung ini.
Nampak Tak Wajah Wanita di Dinding Gua Tempurung ni?
Gua tempurung merupakan destinasi utama jika berkunjung di Gopeng, Perak. Gua ini kaya dengan batu kapur, marmar, stalagmit dan stalaktit.
Menariknya, batu-batu yang berusia jutaan tahun ini mempunyai tarikan tersendiri. Terdapat 25 objek yang menyerupai bentuk manusia atau haiwan di dalam gua ini.
Gambar pertama ni boleh nampak dengan jelas wajah seorang wanita. Gambar kedua pula, bentuk seperti ayam. Ini bukan ukiran manusia ye tapi ini adalah pembentukan semulajadi!
Unik kan?
Nak tengok bentuk-bentuk lain lagi, korang kene jelajah sendiri ke Gua Tempurung.
Kalau korang masuk ke gua ini tanpa ‘guide’ mungkin tak perasan bentuk-betuk ini, jadi kalau korang inginkan cabaran dan eksplorasi yang lebih informatif, boleh ambil guide @guatempurungextreme
Terdapat empat jenis ekspedisi iaitu Golden Flowstone (tempat kering), Top Of The World (tempat kering), Top Of The World and Short River Adventure (kawasan basah) dan Grand Tour (kawasan basah). Minah Travel ambil kesemua ekspedisi. Memang best!!
Pelancongan berasaskan komuniti antara pemain utama industri pelancongan yang ada di negeri Selangor. Justeru bagi memantapkan lagi sektor tersebut, dalam usaha menambah baik industri pelancongan Selangor dan juga mempromosikan Experiential Tourism, kerajaan Negeri Selangor telah menganjurkan sebuah lawatan di Bangkok bersama Hos Komuniti Setempat Selangor dan Pihak Berkuasa Tempatan.
Lawatan ini telah dianjurkan oleh Tourism Selangor, iaitu agensi promosi pelancongan rasmi negeri Selangor. Dengan sokongan daripada Pihak Berkuasa Pelancongan Thailand (TAT) serta pejabat Tourism Malaysia di Bangkok, lawatan tersebut telah berlangsung selama enam hari, dari 28 September hingga 3 Oktober 2022
Diketuai oleh Yang Berhormat Tuan Hee Loy Sian, Exco Pelancongan dan Alam Sekitar Selangor serta Tuan Azrul Shah bin Mohamad, Ketua Pegawai Eksekutif Tourism Selangor. Program ini telah mempamerkan pelbagai siri Pelancongan Berasaskan Komuniti di Bangkok seperti yang disyorkan oleh Pihak Berkuasa Pelancongan Thailand. Ini termasuk Float House River Kwai Resort, Nang Loeng, Hua Takhe dan Pasar Chatuchak.
Enam Pihak Berkuasa Tempatan—Majlis Perbandaran Klang, Majlis Daerah Sabak Bernam, Majlis Perbandaran Kuala Selangor, Majlis Perbandaran Hulu Selangor, Majlis Perbandaran Kuala Langat, dan Majlis Perbandaran Kajang telah bekerjasama dalam program ini bagi menyokong Hos Komuniti Setempat Selangor. Usaha ini turut disokong oleh Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB).
Lawatan Pelancongan Berasaskan Komuniti Selangor di Bangkok, diadakan bagi memperbaharui industri pelancongan Selangor serta menambah baik beberapa kawasan tumpuan pelancongan yang ikonik di negeri ini. Beberapa lokasi tumpuan pelancongan ini termasuk Kuala Kubu Bharu di Hulu Selangor, Sawah Padi Sekinchan di Sabak Bernam, Kelip-kelip Kampung Kuantan di Kuala Selangor, Bandar Diraja Klang, Pusat Warisan Kajang serta Perkampungan Budaya Mah Meri di Kuala Langat
Selangor mempunyai kelebihan daripada segi akses keluar masuknya dan telah membolehkan negeri tersebut menarik lebih 10.2 juta pengunjung bagi tahun 2021. Ini akan dipertingkatkan lagi dengan pelaksanaan Pelancongan Berasaskan Komuniti di samping memastikan produk Pelancongan Selangor berdaya saing, inovatif dan mengikut trend dan permintaan semasa.
Hubungan dua hala serta beberapa program yang diuruskan bersama dengan negara lain seperti Hos Komuniti Setempat Selangor akan dapat memperhebatkan lagi pelancongan antarabangsa ke negeri Selangor. Usaha tersebut akan dapat menyumbang secara langsung ke arah kempen Splendid Selangor, Take Me Anywhere!, yang merupakan kempen pemasaran pelancongan global oleh Tourism Selangor. Kempen ini bertujuan bagi menjadikan negeri Selangor sebagai destinasi pelancongan terkemuka serta meningkatkan kerjasama dengan negara-negara yang berminat.
Sentiasa up to date tentang tempat healing dan relax dengan LIBUR.
Berlibur dan download
sekarang!
TV Sarawak (TVS) sekali lagi tampil dengan program baharu yang menjanjikan pengalaman penuh warna-warni dan sarat dengan elemen budaya serta keindahan alam semula jadi.‘Sumandak...