Ultra Heroes, siri televisyen fiksyen sains Jepun yang dicipta oleh Eiji Tsuburaya dari Tsuburaya Productions pada tahun 1966. Siri ini amat popular di seluruh Asia, dan watak-wataknya berjaya menambat hati di kalangan kanak-kanak yang dibesarkan pada tahun 70-an dan 80-an. Bersempena dengan ulang tahun ke-50nya, kedai dan restoran Ultra Heroes kini dilancarkan di Glo Damansara Kuala Lumpur, Malaysia.
Semestinya ianya berita yang menggembirakan buat semua peminat Ultra Heroes – kedai dan restoran rasmi Ultra Heroes yang pertama di dunia, dibawa khas untuk anda oleh Circle Corp dan Tsuburaya Productions (Jepun), kini dibuka di Glo Damansara.
Ultra Heroes menampilkan tentera-ultra salibalam Semesta yang melindungi dunia daripada pelbagai raksasa. Hari ini, Ultra Heroes membuat penampilan khas di Malaysia, untuk bertemu dengan peminat-peminat mereka.
Pengasas dan Pengarah Urusan Circle International Holdings Limited, Dato’ Brian Tan berkata beliau berasa amat bangga kerana berpeluang untuk bekerjasama dengan Tsuburaya Productions yang merupakan salah satu daripada perusahaan yang paling cemerlang di Jepun.
“Melalui kerjasama ini, kami banyak belajar tentang budaya korporat Jepun, terutamanya permintaan yang tinggi untuk profesionalisme dan perhatian terhadap butiran. Kami berasa bangga untuk bekerjasama dengan jenama antarabangsa ini,”katanya.
Pegawai Kanan Jabatan Pembangunan Perniagaan dan Harta Intelek Tsuburaya Productions, Takamasa Kitazawa berkata dia kagum dengan keupayaan dan tahap komitmen daripada pasukan Circle Corp. “Untuk memastikan pengalaman yang terbaik untuk peminat Malaysia, kami menetapkan permintaan yang amat ketat untuk Circle Corp. Kami mempunyai keyakinan tinggi terhadap pasaran Malaysia kerana kami tahu terdapat ramai peminat-peminat Ultra Heroes di sini,” ujar beliau
Pengurus Besar F&B Penjenamaan Eric Lim berkata beliau gembira menyaksikan pembukaan kedai dan restoran rasmi Ultra Heroes yang pertama di dunia.“Kami berusaha untuk memastikan kejayaan kedai eksklusif ini dan berhasrat untuk membawa pengalaman yang terbaik untuk para peminat Ultra Heroes. Kami menghabiskan banyak masa dalam penciptaan tema untuk makanan, bagi memastikan ia menarik dan juga enak,” jelasnya.
Ads
Koleksi edisi terhad Ultra Heroes
Kedai dan restoran rasmi Ultra Heroes yang kini dibuka di Damansara Glo berkeluasan melebihi 4000 kaki persegi mampu memuatkan sekurang-kurangnya 120 orang.
Di sini terdapat melebihi 300 jenis barangan eksklusif Ultra Heroes, termasuk barang mainan dan keperluan harian kanak-kanak serta koleksi untuk orang dewasa. Selain daripada patung figura Ultra Heroes dari pelbagai watak-watak, anda juga boleh menemui 65 patung unik edisi Ultra Heroes di sini.
Produk bintang dalam kedai ini adalah watak yang paling popular dalam Ultra Heroes, Ultraman Tiga. Bersempena dengan pembukaan rasmi, kedai ini juga melancarkan patung figura 45cm Ultraman Tiga edisi perak yang hanya terdapat 65 buah di seluruh dunia. Patung-patung Ultraman Tiga adalah hanya untuk pameran dan anda boleh mengambil gambar bersama dengan patung-patung itu.Selain itu, terdapat juga pelbagai t-shirt edisi terhad dan produk-produk lain yang diimpot dari Jepun.
Ads
Peluang berinteraksi dengan Ultra Heroes
Restoran bertema Ultra Heroes ini sesuai untuk sekeluarga. Ibubapa boleh mengambil kesempatan ini untuk memperkenalkan kepada anak-anak mereka wira zaman kanak-kanak mereka.Terdapat sebanyak 60 pilihan menu, termasuk “Ultraman Tiga Burger” yang wajar anda cuba. Restoran ini juga mempunyai bilik khas untuk acara-acara persendirian. Setiap minggu, watak-watak Ultra Heroes akan membuat penampilan khas untuk berjumpa dengan pelanggan-pelanggan.
Kumpulkan 18 alas cawan edisi khas
Sebagai promosi anda boleh dapatkan alas cawan (18 rekaan) edisi khas Ultra Heroes secara percuma dengan pembelian makanan Ultra Heroes yang tertentu di restoran, sementara stok masih ada. Dapatkan juga stiker Ultra Heroes apabila anda memilih daripada menu kanak-kanak. Kopi dan manisan yang dijual di restoran ini juga akan menampilkan rekaan bentuk motif dan watak-watak Ultra Heroes untuk memastikan pelanggan menikmati pengalaman yang istimewa ini.
Ads
Kembalikan nostalgiakan zaman kanak-kanak anda di kedai dan restoran unik ini. Kongsikan pengalaman ini bersama keluarga tersayang.
Kalau bercerita pasal perkhidmatan teksi di sekitar Kuala Lumpur (KL) ni, memang bertimbun-timbun cerita yang boleh kita dengar. Tapi masalahnya, cerita yang kita dengar tu kebanyakkannya bukan cerita yang boleh dibangga-banggakan sangat. Banyaknya cerita sumpah seranah pelanggan yang pernah menggunakan perkhidmatan teksi di KL.
Anda tak percaya? Cuba cari cerita berkaitan dengan teksi Malaysia di laman-laman sosial dan baca komen wargamaya yang pernah menggunakan khidmat teksi. Daripada beribu-ribu komen, boleh kata semua menyumpah seranah pemandu teksi. Ada yang kata pernah kena sembelih, ada yang kata suka mencarut, ada yang kata baran, ada kereta berbau dan tak selesa.
Saya boleh bilang pakai jari, daripada 10 komen, mungkin ada satu saja yang memuji sesetengah pemandu teksi yang betul-betul jaga perkhidmatan beliau kepada pelanggan. Untuk pemandu teksi yang jaga kualiti dan imej teksi, saya ucapkan terima kasih dan salam hormat pada anda.
Gambar hiasan.
Tapi pemandu teksi yang mencemar imej menjatuhkan maruah ni macam mana? Dah la diorang yang antara menjadi muka depan negara menyambut kedatangan pelancong-pelancong dari luar negara. Sedangkan warganegara sendiri pun dah pangkah naik teksi sebab kene sembelih, anda bayangkan pula dengan pelancong asing, rasa-rasanya macam mana?
Isu ini lah yang menjadi kemarahan kepada saudara Mohd Faiz Hashim dalam satu hantaran di laman sosial Facebook beliau. Melalui daripada pengamatan, saudara Faiz ni pun pemandu teksi tetapi beliau kecewa dengan sikap segelintir kawan-kawan teksi yang lain hingga mencemar dan memberi persepektif buruk kepada perkhidmatan teksi di negara kita.
Menurut saudara Faiz, sikap tidak jujur dengan tidak menggunakan meter dan berlagak samseng membuatkan pelanggan lari dari terus menggunakan khidmat teksi dan beralih kepada menggunakan khidmat e-hailing.
Faiz turut berkata bahawa baru-baru ini beliau ada membawa sekumpulan pelancong asing yang di’sembelih’ oleh pemandu teksi di KL dengan harga yang tidak masuk akal. Cerita daripada pelancong asing tersebut, dek kerana salah seorang dalam kumpulan mereka OKU, mereka terpaksa mengambil teksi berkenaan sekalipun ditawarkan harga yang merepek dan tidak menggunakan meter.
Sikap semacam ini lah yang membuatkan penumpang lebih suka naik Grab berbanding teksi. Tapi bila orang awam pilih Grab, ada pemandu teksi yang marah.
Antara lokasi hotspot pemandu teksi ‘kaki sembelih’ penumpang yang perlu anda berjaga-jaga selepas ini;
Depan Petaling Street Teksi yang bersidai luar Klcc Segelintir yang bersidai luar pavilion. Depan arab street Depan Time Square. Sepanjang jalan Bukit Bintang depan KFC hingga Federal hotel.
Saudara Faiz juga sempat menyampaikan kepada semua bahawa cara mudah untuk anda mendapatkan teksi bermeter adalah dengan menggunakan aplikasi GrabTaxi. Anda ada pilihan untuk menggunakan teksi bajet atau eksklusif bergantung kepada selera anda yang mana. Lebih menyakinkan adalah pemandu teksi yang menggunakan aplikasi ini akan mematuhi standard yang ditetapkan kalau tak mahu disenaraihitamkan kerana tidak mengikut undang-undang.
Akhir kata, kepada pemandu teksi, sebelum anda harapkan bantuan daripada sesiapa, apa kata anda bantu perniagaan anda dahulu dengan memberikan perkhidmatan terbaik kepada pelanggan. Dengan izin tuhan, anda boleh mengubahnya.
Gambar hiasan.
Sentiasa up to date tentang tempat healing dan relax dengan LIBUR. Berlibur dan download seeNI sekarang!
Wabak COVID-19 yang menular di seluruh dunia menyebabkan pembelian tiket penerbangan di hampir semua syarikat penerbangan menurun secara mendadak.
Hal itu menyebabkan kebanyakkan syarikat penerbangan berdepan dengan situasi sukar sehingga terpaksa menyarankan pekerjanya mengambil cuti tanpa gaji. Bahkan, ada syarikat penerbangan yang terpaksa gulung tikar disebabkan wabak ini.
Perkongsiaan imej artikel syarikat penerbangan ‘satu dunia’ sedang tenat daripada Izad Darimi Jamaludin di facebooknya meruntun hati ramai.
Ramai yang bersimpati terhadap nasib yang terpaksa ditanggung syarikat pernerbangan di dunia bahkan nasib yang sama turut dirasai oleh kebanyakkan mereka yang terlibat dalam industri pelancongan.
Sentiasa up to date tentang tempat healing dan relax dengan LIBUR. Berlibur dan download seeNI sekarang!
Sebaik pesawat tersebut mendarat dengan sebahagian kapal sudah terbakar, kelihatan pintu kecemasan terbuka dan ramai yang bergegas lari menyelamatkan diri. Tidak kelihatan susuk tubuh kanak-kanak kemungkinan tidak sempat melarikan diri.
Sekurang-kurangnya 41 orang terbunuh apabila sebuah pesawat terbakar di lapangan terbang Sheremetyevo di Moscow, Rusia. Antara yang maut termasuk dua kanak-kanak manakala enam individu lain dilaporkan cedera.
Menurut jawatankuasa penyiasatan Rusia, pesawat Sukhoi Superjet 100 yang membawa 73 penumpang dan lima anak kapal itu terpaksa membuat pendaratan cemas apabila pesawat tersebut didapati terbakar dan diselubungi asap tebal. Pesawat itu dilaporkan dalam perjalanan ke bandar Murmansk.
Video yang mula tersebar di media sosial menunjukkan penumpang berlari lintang-pukang selepas membuat pendaratan cemas. Lapangan terbang tersebut dalam satu kenyataan berkata, pesawat itu terpaksa berpatah balik akibat gangguan teknikal yang masih belum jelas puncanya.
TV Sarawak (TVS) sekali lagi tampil dengan program baharu yang menjanjikan pengalaman penuh warna-warni dan sarat dengan elemen budaya serta keindahan alam semula jadi.‘Sumandak...